Pravidla internetového obchodu
Číslo licence přidělené společností Kreator Legal Geek: 4447f4fe-e6f5-4da6-8bea-bf05f2d98f93 .
Pravidla internetového obchodu ZENET
specifikující mimo jiné pravidla pro uzavírání smluv prostřednictvím Obchodu, obsahující nejdůležitější informace o Prodejci, Obchodě a právech Spotřebitele
OBSAH
§1 Definice
§2 Kontakt s prodejcem
§3 Technické požadavky
§4 Nakupování v obchodě
§5 Platby
§6 Vyřízení objednávky
§7 Právo na odstoupení od smlouvy
§8 Výjimky z práva na odstoupení od smlouvy
§9 Stížnosti
§10 Osobní údaje
§11 Prohlášení o vyloučení odpovědnosti
Příloha č. 1: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
§ 1 DEFINICE
Pracovní dny – dny od pondělí do pátku, s výjimkou státních svátků v Polsku.
Občanský zákoník – polský zákon ze dne 23. dubna 1964, občanský zákoník.
Spotřebitel – Kupující, který je fyzickou osobou, nakupující v Obchodě nebo podnikající kroky k nákupu bez přímé souvislosti s jeho obchodní nebo profesní činností.
Účet – digitální služba upravená samostatnými předpisy ve smyslu zákona o právech spotřebitelů, díky které může Kupující bezplatně využívat další funkce v Obchodě.
Kupující – jakýkoli subjekt, který nakupuje v Obchodě nebo podniká kroky k provedení nákupu.
Privilegovaný kupující – Privilegovaný spotřebitel nebo podnikatel.
Privilegovaný podnikatel – Kupující, který je fyzickou osobou, uzavírající nebo hodlájící uzavřít s Prodávajícím smlouvu na základě Pravidel, která přímo souvisí s jeho podnikatelskou činností, nikoli však s jeho profesní povahou.
Předpisy – tyto předpisy.
Obchod – internetový obchod ZENET provozovaný Prodejcem na adrese https://zenet-shop.pl/.
Prodávající – podnikatelé zapsaní v Centrálním registru a informacích o ekonomické činnosti vedeném ministrem odpovědným za hospodářské záležitosti a správu Centrálního registru a informací o ekonomické činnosti:
- VIKTORIIA BULAT, DIČ 7011228070, IČO 529950982, podnikatelka podnikající pod názvem ZENET - partnerka registrovaného partnerství
- HANNA TKACHENKO, DIČ 7011228070, IČO 529950982, podnikatelka podnikající pod názvem ZENET - partnerka registrovaného partnerství
provozující obchodní činnost v rámci registrovaného partnerství pod názvem ZENET sp. z o. o. se sídlem na adrese ul. BOLESŁAWA PRUSA 2, VARŠAVA, 00-493, DIČ 7011228070, IČO 529950982.
Zákon o právech spotřebitelů – polský zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů.
§ 2 KONTAKT S PRODÁVAJÍCÍM
- Poštovní adresa: ul. BOLESŁAWA PRUSA 2, VARŠAVA, 00-493
- E-mailová adresa: info@zenet-shop.pl
- Telefon: +48794968766
- Cena telefonního hovoru nebo přenosu dat uskutečněného Kupujícím se odvíjí od základního tarifu telekomunikačního operátora nebo poskytovatele internetových služeb, jehož služeb Kupující využívá. Prodávající upozorňuje, že cena mezinárodního hovoru nebo mezinárodního přenosu dat může být vyšší než cena vnitrostátního hovoru nebo přenosu - v závislosti na tarifu přijatém telekomunikačním operátorem nebo poskytovatelem internetových služeb, jehož služeb Kupující využívá.
§ 3 TECHNICKÉ POŽADAVKY
- Pro správné fungování obchodu potřebujete:
- zařízení s přístupem k internetu
- webový prohlížeč, který podporuje JavaScript a soubory cookie.
- Pro provedení objednávky v Obchodě je kromě požadavků uvedených v odstavci 1 vyžadován aktivní e-mailový účet.
§ 4 NÁKUP V PRODEJNĚ
- Ceny produktů zobrazené v Obchodě jsou celkové ceny za produkt.
- Prodávající upozorňuje, že celková cena objednávky se skládá z ceny uvedené v Obchodě u produktu a případně z nákladů na dodání zboží.
- Produkt, který si vyberete k nákupu, by měl být přidán do nákupního košíku v Obchodě.
- Kupující si poté zvolí způsob doručení zboží a způsob platby za objednávku z možností dostupných v Obchodě a také poskytne údaje potřebné k dokončení zadané objednávky.
- Objednávka je zadána v okamžiku potvrzení jejího obsahu a přijetí Obchodních podmínek Kupujícím.
- Odeslání objednávky se rovná uzavření smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím.
- Abyste mohli v Obchodě nakupovat, musíte se v Obchodě zaregistrovat, tj. vytvořit si tam účet.
§ 5 PLATBY
- V obchodě jsou k dispozici následující platební metody:
- platební kartou:
- Vízum
- Visa Electron
- MasterCard
- Elektronická karta MasterCard
- Maestro
- prostřednictvím platební platformy:
- PayPal
- platební kartou:
- Pokud se Kupující rozhodne platit předem, musí být objednávka uhrazena do 2 pracovních dnů od objednání.
- Nákupem v Obchodě Kupující souhlasí s používáním elektronických faktur Prodávajícím. Kupující má právo svůj souhlas odvolat.
§ 6 PLNĚNÍ OBJEDNÁVKY
- Doba zpracování objednávky je 2 pracovní dny.
- Pokud se Kupující rozhodl uhradit objednávku předem, Prodávající zahájí zpracování objednávky po jejím zaplacení.
- Země, ve kterých se doručení uskutečňuje:
- Polsko
- Německo
- V obchodě jsou k dispozici následující způsoby doručení:
- prostřednictvím kurýrní společnosti;
- prostřednictvím Polské pošty;
- do schránkových schránek InPost.
§ 7 PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- Privilegovaný kupující má právo odstoupit od smlouvy uzavřené s prodávajícím prostřednictvím obchodu, v souladu s § 8 Obchodních předpisů, do 14 dnů bez udání důvodu.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne 14 dní ode dne:
- kdy privilegovaný kupující získal zboží do držení nebo kdy třetí strana jiná než dopravce a určená privilegovaným kupujícím získala zboží do držení;
- kdy privilegovaný kupující převzal poslední zboží, dávku nebo část, nebo kdy třetí strana, jiná než dopravce a určená privilegovaným kupujícím, převzala poslední zboží, dávku nebo část, v případě smlouvy vyžadující převod vlastnictví několika zboží, které je dodáváno samostatně, v dávkách nebo po částech.
- Aby mohl privilegovaný kupující uplatnit právo na odstoupení od smlouvy, musí o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy informovat prodávajícího s využitím údajů uvedených v § 2 Obchodních předpisů jednoznačným prohlášením (např. dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem).
- Privilegovaný kupující může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy uvedený na konci Pravidel, ale není to povinné.
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, aby privilegovaný kupující zaslal informaci týkající se uplatnění svého práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení.
Důsledky odstoupení od smlouvy - V případě odstoupení od uzavřené smlouvy vrátí Prodávající privilegovanému kupujícímu veškeré platby, které od něj obdržel, včetně nákladů na dodání zboží (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání zvoleného privilegovaným kupujícím, než je nejlevnější standardní způsob dodání nabízený Prodávajícím), a to neprodleně, a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl Prodávající informován o rozhodnutí privilegovaného kupujícího uplatnit právo na odstoupení od smlouvy.
- Prodávající vrátí platbu stejnými platebními metodami, jaké použil Privilegovaný kupující v původní transakci, pokud se Privilegovaný kupující nedohodne na jiném řešení; v žádném případě Privilegovanému kupujícímu nebudou v souvislosti s tímto vrácením peněz účtovány žádné poplatky.
- Pokud Prodávající nenabídl, že si zboží od privilegovaného Kupujícího vyzvedne sám, může vrácení peněz zadržet, dokud zboží neobdrží nebo dokud mu nebude předložen doklad o jeho vrácení, v závislosti na tom, která událost nastane dříve.
- Prodávající žádá o neprodlené vrácení zboží na adresu: ul. Świetrkowej 1AA, Bronisze, 05-850, a to v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy kupující s výhradním právem informoval prodávajícího o odstoupení od kupní smlouvy. Lhůta je zachována, pokud kupující s výhradním právem zašle zboží zpět před uplynutím 14denní lhůty.
- Privilegovaný kupující nese přímé náklady na vrácení zboží.
- Privilegovaný kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku jeho použití jiným způsobem, než je nezbytné k prokázání povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
- Pokud zboží nelze z důvodu jeho povahy vrácení běžnou poštou, bude privilegovaný kupující nést také přímé náklady na vrácení zboží. O odhadované výši těchto nákladů bude privilegovaný kupující informován prodávajícím v popisu zboží v obchodě nebo při zadávání objednávky.
- V případě potřeby vrácení finančních prostředků za transakci provedenou privilegovaným Kupujícím platební kartou, Prodávající provede vrácení peněz na bankovní účet přiřazený k dané platební kartě.
§ 8 VÝJIMKY Z PRÁVA NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- Právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku, uvedené v § 7 nařízení, se nevztahuje na smlouvu:
- pokud je předmětem ustanovení neprefabrikovaný výrobek vyrobený podle specifikací privilegovaného kupujícího nebo určený k uspokojení jeho individuálních potřeb;
- pokud je předmětem služby zboží, které se rychle kazí nebo má krátkou trvanlivost;
- pokud je předmětem služby zboží dodané v uzavřeném obalu, které nelze po otevření obalu vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo hygienických důvodů, pokud byl obal otevřen po doručení;
- pokud je předmětem ustanovení zboží, které je po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně spojeno s jinými věcmi;
- pokud jsou předmětem ustanovení zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačové programy dodávané v zapečetěném obalu, pokud byl obal otevřen po dodání;
- pro doručování novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smluv o předplatném;
- u nichž cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, nad nimiž Prodávající nemá žádnou kontrolu a které mohou nastat před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
§ 9 REKLAMACE
I. OBECNÁ USTANOVENÍ
- Prodávající odpovídá Oprávněnému kupujícímu za soulad plnění se smlouvou ve smyslu obecně platných právních předpisů, zejména ustanovení zákona o právech spotřebitelů.
- Prodávající žádá, aby stížnosti (včetně stížností týkajících se provozu Obchodu) byly zasílány na poštovní nebo e-mailovou adresu uvedenou v § 2 Obchodních podmínek.
- Pokud byla na produkt poskytnuta záruka, informace o ní a jejích podmínkách jsou k dispozici v Obchodě.
- Prodávající na reklamaci odpoví do 14 dnů od jejího obdržení.
II. PRIVILEGOVANÍ KUPUJÍCÍ
-
Zboží
- V případě nesouladu zboží se smlouvou má privilegovaný kupující možnost uplatnit práva uvedená v kapitole 5a zákona o právech spotřebitelů.
- Prodávající odpovídá za jakýkoli nesoulad zboží se smlouvou, který existuje v době dodání a projeví se do dvou let od této lhůty, pokud není doba spotřeby zboží stanovená prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednajícími jejich jménem delší.
- V souladu s ustanoveními zákona o právech spotřebitelů může privilegovaný kupující v případě nedodržení smlouvy požadovat:
- výměna zboží,
- oprava zboží.
- Privilegovaný kupující může navíc předložit prohlášení o:
- snížení ceny,
- odstoupení od smlouvy
- Prodávající odmítl uvést zboží do souladu se smlouvou v souladu s čl. 43d odst. 2 zákona o právech spotřebitelů;
- Prodávající neuvedl zboží do souladu se smlouvou v souladu s čl. 43d odst. 4–6 zákona o právech spotřebitelů;
- rozpor zboží se smlouvou přetrvává i přesto, že se prodávající snažil uvést zboží do souladu se smlouvou;
- nesoulad zboží se smlouvou je natolik významný, že odůvodňuje snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy bez předchozího využití ochranných opatření uvedených v § 43d zákona o právech spotřebitelů;
- z prohlášení prodávajícího nebo z okolností jasně vyplývá, že neuvede zboží do souladu se smlouvou v přiměřené lhůtě nebo bez nepřiměřených obtíží pro privilegovaného kupujícího.
- V případě zboží, které je předmětem opravy nebo výměny, by měl privilegovaný kupující toto zboží poskytnout prodávajícímu. Prodávající si zboží od privilegovaného kupujícího vyzvedne na své vlastní náklady.
- Privilegovaný kupující nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je nesoulad zboží se smlouvou nepodstatný.
- V případě odstoupení od smlouvy uvedené v tomto oddíle (týkající se zboží) vrátí privilegovaný kupující zboží neprodleně prodávajícímu na jeho náklady, a to na adresu ul. Świetrkowa 1AA, Bronisze, 05-850. Prodávající vrátí privilegovanému kupujícímu kupní cenu neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení zboží nebo dokladu o jeho vrácení.
- Prodávající vrátí Zvýhodněnému kupujícímu dlužné částky z titulu uplatnění práva na snížení ceny neprodleně, a to nejpozději do 14 dnů ode dne doručení prohlášení Zvýhodněného kupujícího o snížení ceny.
-
Mimosoudní metody vyřizování stížností a uplatňování nároků
- Prodávající informuje Spotřebitele o možnosti využití mimosoudních metod vyřizování stížností a uplatňování nároků. Pravidla pro přístup k těmto postupům jsou k dispozici v provozovnách nebo na webových stránkách subjektů oprávněných k mimosoudnímu řešení sporů. Spotřebitel může mimo jiné využít:
- pomoc od příslušného Evropského spotřebitelského centra ze sítě Evropských spotřebitelských center. Centra poskytují informace o právech spotřebitelů a pomáhají řešit spory v případě přeshraničních nákupů. Pomoc Evropských spotřebitelských center je obvykle bezplatná. Seznam spotřebitelských center příslušných pro danou zemi naleznete na adrese: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
- online platforma ODR (Online Dispute Resolution) poskytovaná Evropskou komisí, dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr
- mediaci vedenou příslušným vojvodským inspektorátem obchodní inspekce, na který byste se měli obrátit s žádostí o mediaci. Řízení je zpravidla bezplatné. Seznam inspektorátů naleznete zde: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
- pomoc příslušného stálého spotřebitelského rozhodčího soudu působícího při Provinčním inspektorátu obchodní inspekce, kterému je třeba podat žádost o projednání věci před rozhodčím soudem. Řízení je zpravidla bezplatné. Seznam soudů je k dispozici na adrese: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
- Předchozí ustanovení je informativní a nezakládá povinnost prodávajícího k použití mimosoudních prostředků řešení sporů.
- Využití mimosoudních metod vyřizování stížností a uplatňování nároků je dobrovolné jak pro Prodávajícího, tak pro Spotřebitele.
- Spotřebitel může navíc využít bezplatné pomoci městského nebo okresního ombudsmana pro ochranu spotřebitelů.
- Prodávající informuje Spotřebitele o možnosti využití mimosoudních metod vyřizování stížností a uplatňování nároků. Pravidla pro přístup k těmto postupům jsou k dispozici v provozovnách nebo na webových stránkách subjektů oprávněných k mimosoudnímu řešení sporů. Spotřebitel může mimo jiné využít:
III. KUPUJÍCÍ JINÍ NEŽ PRIVILEGOVANÍ KUPUJÍCÍ
- V případě vady zboží má Kupující, který není privilegovaným Kupujícím, možnost reklamovat vadné zboží na základě záruky upravené v Občanském zákoníku.
- Dle občanského zákoníku Kupující, který je podnikatelem, s výjimkou privilegovaného podnikatele, ztrácí svá záruční práva, pokud si zboží neprohlédl v době a způsobem obvyklým pro zboží tohoto druhu a neprodleně neoznámil vadu Prodávajícímu, a v případě, že se vada projevila až později - pokud Prodávajícímu neprodleně neoznámil vadu. Pro dodržení výše uvedené lhůty postačí zaslat oznámení o vadě před jejím uplynutím.
- Při uplatnění záruky může Kupující, který není privilegovaným Kupujícím, za podmínek stanovených v Občanském zákoníku:
- podat prohlášení o snížení ceny,
- v případě podstatné vady - podat prohlášení o odstoupení od smlouvy,
- požadovat výměnu zboží za zboží bez vad,
- požadovat odstranění vady.
- Pokud se ukáže, že pro posouzení reklamace je nutné doručit vadné zboží prodávajícímu, je kupující, který není privilegovaným kupujícím, povinen toto zboží doručit na adresu
Plnění Sklad DC2, hala 2; Wola Bykowska 31; 97-306 Grabica
- Pro vyloučení pochybností Prodávající upozorňuje, že na odpovědnost Prodávajícího vůči Kupujícímu, který není privilegovaným Kupujícím, v souvislosti s reklamací, se vztahuje ustanovení § 11 odst. 7.
§ 10 OSOBNÍ ÚDAJE
- Prodávající je správcem osobních údajů poskytnutých Kupujícím při používání Obchodu. Podrobné informace o zpracování osobních údajů Prodávajícím – včetně dalších účelů a základů zpracování údajů, jakož i příjemců údajů – naleznete v zásadách ochrany osobních údajů dostupných v Obchodě – z důvodu zásady transparentnosti, která je součástí obecného nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) o ochraně osobních údajů – „ GDPR “.
- Účelem zpracování údajů Kupujícího Prodávajícím, které Kupující poskytl v souvislosti s nákupy v Obchodě, je vyřízení objednávek. Základem pro zpracování osobních údajů je v tomto případě:
- smlouva nebo úkony učiněné na žádost Kupujícího směřující k jejímu uzavření (čl. 6 odst. 1 písm. b GDPR),
- zákonná povinnost Prodávajícího týkající se účetnictví (článek 6 odst. 1 písm. c GDPR) a
- oprávněný zájem Prodávajícího spočívající ve zpracování údajů za účelem určení, výkonu nebo obhajoby případných nároků (čl. 6 odst. 1 písm. f GDPR).
- Poskytnutí údajů Kupujícím je dobrovolné, ale zároveň nezbytné pro uzavření smlouvy. Neposkytnutí údajů znemožní uzavření smlouvy v Obchodě.
- Údaje Kupujícího poskytnuté v souvislosti s nákupy v Obchodě budou zpracovávány do doby, než:
- smlouva uzavřená mezi kupujícím a prodávajícím pozbývá platnosti;
- Prodávající již nebude mít zákonnou povinnost zpracovávat údaje Kupujícího;
- možnost uplatňovat nároky Kupujícím nebo Prodávajícím související se smlouvou uzavřenou Obchodem zaniká;
- Námitka Kupujícího proti zpracování jeho osobních údajů bude akceptována - pokud základem pro zpracování údajů byl oprávněný zájem Prodávajícího
- Kupující má právo požadovat:
- přístup k vašim osobním údajům,
- jejich opravy,
- odstranění,
- omezení zpracování,
- přenos dat k jinému správci
a také zákon: - kdykoli vznést námitku proti zpracování údajů z důvodů souvisejících s konkrétní situací Kupujícího – proti zpracování osobních údajů, které se ho týkají, na základě čl. 6 odst. 1 písm. f GDPR (tj. na základě oprávněných zájmů Prodávajícího).
- Pro uplatnění svých práv by měl Kupující kontaktovat Prodávajícího s využitím údajů uvedených v § 2 Obchodních podmínek.
- Pokud se Kupující domnívá, že jeho údaje jsou zpracovávány nezákonně, může podat stížnost u orgánu odpovědného za ochranu osobních údajů. V Polsku je to předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů.
§ 11 VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOSTI
- Kupujícímu je zakázáno poskytovat obsah nelegální povahy.
- Každá objednávka zadaná v Obchodě představuje samostatnou smlouvu a vyžaduje samostatné přijetí Podmínek. Smlouva se uzavírá na dobu a za účelem vyřízení objednávky.
- Všechny dohody uzavřené na základě těchto předpisů podléhají ustanovením polského práva, s výhradou odstavce 4.
- Volba polského práva pro smlouvy uzavřené se spotřebitelem na základě těchto předpisů nezbavuje kupujícího práv ani je neomezuje, a to ani na základě kogentních právních předpisů, které se na spotřebitele vztahují v situacích, kdy neexistuje volba práva. To znamená zejména, že pokud vnitrostátní předpisy platné pro daného spotřebitele poskytují širší ochranu, než jaká vyplývá z těchto předpisů nebo polského práva, uplatní se tato širší ochrana.
- Smlouvy uzavřené podle nařízení se uzavírají v polštině.
- V případě sporu s Kupujícím, který není privilegovaným Kupujícím, týkajícího se smlouvy uzavřené prostřednictvím Obchodu, bude příslušným soudem soud s jurisdikcí v místě sídla Prodávajícího.
- Jakákoli odpovědnost Prodávajícího vůči Kupujícímu, který není privilegovaným Kupujícím, na základě smlouvy uzavřené prostřednictvím Obchodu je omezena - v rozsahu povoleném zákonem - na částku objednávky zadané Kupujícím, v důsledku které byla smlouva uzavřena, a na 1 rok od uzavření této smlouvy.
Příloha č. 1 k nařízení
Níže je uveden vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který spotřebitel nebo privilegovaný podnikatel může, ale nemusí použít: VZOR FORMULÁŘE PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
(tento formulář vyplňte a zašlete zpět pouze v případě, že si přejete odstoupit od smlouvy)
ZENET sp. z o. o.
ul. BOLESŁAWA PRUSA 2, VARŠAVA, 00-493
e-mailová adresa: info@zenet-shop.pl
- Já/My (*) ..................................................................... tímto oznamuji/oznamujeme o odstoupení od kupní smlouvy na následující zboží (*) / na poskytnutí následující služby (*):
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
- Datum uzavření smlouvy (*) / doklad o převzetí (*)
...........................................................................................................................................................................
- Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů / oprávněného podnikatele/podnikatelů:
...........................................................................................................................................................................
- Adresa spotřebitele/spotřebitelů / oprávněného/ých podnikatele/ů:
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
............................................................................................................
Podpis spotřebitele/spotřebitelů / oprávněného/ých podnikatele/ů
(pouze pokud je formulář zaslán v papírové podobě)
Datum ...........................................
(*) Nehodící se škrtněte.